Vânzările de console au scăzut semnificativ în luna martie

de: Alexandru Puiu
19 04. 2015

Cei care şi-au dorit o consolă, se pare că şi-au cumpărat-o, altfel nu-mi explic scăderea semnificativă a scăderii vânzărilor confirmată printr-un studiu NPD.

Mulţi gameri se vor juca toată viaţa pe un computer. În acelaşi timp însă, cei care nu vor să investească în fiecare an într-un upgrade, îşi cumpără o consolă. Nu de alta, dar după ce ţi-ai luat un Xbox sau un PlayStation poţi sta liniştit deoarece timp de aproape 10 ani te vei putea juca orice joc pentru respectiva platformă. Pornind de la această premisă, se pare că cei care au vrut să îmbrăţişeze consolele next-gen, au făcut-o deja, dacă avem în vedere vânzările în continuă scădere din acest domeniu.

Un nou studiu al celor de la NPD Group confirmă o situaţia destul de ciudată. Chiar dacă achiziţiile de jocuri nu au scăzut decât foarte puţin, în luna martie a acestui an, nu . În comparaţie cu februarie, în luna martie au plecat de pe rafturile magazinelor cu 20% mai puţine unelte de gaming. Această situaţie neplăcută pentru Sony, Microsoft şi Nintendo este de fapt o continuare a unui trend care a început în luna ianuarie a acestui an, dar într-un ritm mult mai accelerat. Pentru a asocia nişte valori financiare acestui studiu, trebuie să aveţi în vedere că doar în SUA, în cea de a treia lună a acestui an s-au vândut PlayStation-uri, Xbox-uri şi Wii U-uri în valoare de 311 milioane de dolari. Împreună cu accesorii, controller şi jocuri efective, pragul sare până la 963,7 milioane. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scăderea este de 6 procente.

În ceea ce priveşte piaţa de jocuri, este evident că nu ne jucăm mai puţin ca acum două luni, şase luni sau doi ani. Scăderea de doar trei procente din acest domeniu poate fi cauzată de un cumul de factori, fără ca aceştia să aibă urmări permanente sau pe termen lung. Pe marginea studiului, cei de la Microsoft au încercat să-şi salveze un pic imaginea afirmând că Xbox One se vinde mai bine acum decât o făcea Xbox 360 la aceeaşi distanţă de timp faţă de momentul original al lansării consolei. Între timp, se bucură pentru că a reuşit să comercializeze cu 20% mai multe console Nintendo Wii U faţă de martie 2014.